Sosiaalisen median käyttö markkinoinnissa on internet-markkinoinnin jatke
Sosiaalisen median käyttö markkinoinnissa on oikeastaan vain yksi internet-markkinoinnin osa-alueista, jota käytetään herättämään kiinnostusta tuotteeseen, joka voi olla taidetta tai sitten jotain muuta. Taide on siis kaikkea kulttuuriin liittyvää, ja jos ajatellaan sitä että ihmiset valitsevat itse sen, mitä he haluavat nähdä ja mistä he haluavat maksaa, niin sosiaalisen median kautta voi artisti itse näyttää mitä hän tuottaa.
Uusien artistien kohdalla kyse on siitä, että miten osoittaa sen, että hän haluaa sekä osaa tehdä tuotetta, mitä kutsutaan taiteeksi? Eli miten saada itsensä esille jotta sen ensimmäisen esiintymisen saa merkitä kalenteriin.
Nettimarkkinoinnin etu on siinä että sen avulla kaikki saavat saman volyymin, ja sen kautta voidaan tehdä tuotetta tunnetuksi hyvin tehokkaasti, sekä pienellä budjetilla mutta ongelma on siinä, että tuon markkinoinnin ovat monet muutkin löytäneet. Ja siksi omille kotisivuille pitäisi hankkia klikkauksia jollain tavalla.
Tietenkään pelkät klikkaukset eivät riitä siihen, että nettisivujen kautta tuotteitaan markkinoivat tahot eivät saa tuotteestaan rahaa, jos ihmiset vain katsovat sivuja, ja sitten siirtyvät katselemaan uusia sivuja. Eli vain ostotapahtumat ratkaisevat sen, että saako yritys vastiketta markkinointiin sijoittamilleen rahavaroille.
Nettimarkkinointia käsittelevät teesit julkaistiin jo silloin kauan sitten Internetin alkuaikoina, jolloin mobiililaitteet sekä myös sellaiset nykyaikaiset välineet kuten ADSL-liittymät olivat vasta mielikuvitus asteella. Vaikka nuo teesit ovat yli 20 vuotta vanhoja, niin ne ovat silti erittäin ajankohtaisia. Internet on loistava väline markkinoida uusia tuotteita sekä esimerkiksi artisteja, joiden tuote on puhtaasti immateriaalisia.
Ja yleensä musiikin sekä esiintymisten kanssa kannattaa järjestäjän miettiä millaista yleisöä aiotaan tällä kertaa miellyttää. Eli yleisö tekee sen valinnan, että aikooko se ostaa lippuja tapahtumiin, ja jos artisti ei miellytä, niin silloin se aiheuttaa tappioita järjestäjille. Joten siksi artistin kannattaa olla esillä, koska tuntemattomia artisteja joiden tuotetta ei kukaan ole nähnyt ei varmaan kukaan tule tilaamaan esiintymään, koska kukaan ei halua riskeerata eli hankkia tuotetta mitä ei ole nähnyt.
Kommentit
Lähetä kommentti