Siirry pääsisältöön

Sosiaalisen median käyttö markkinoinnissa on internet-markkinoinnin jatke

 



Sosiaalisen median käyttö markkinoinnissa on internet-markkinoinnin jatke


Sosiaalisen median käyttö markkinoinnissa on oikeastaan vain yksi internet-markkinoinnin osa-alueista, jota käytetään herättämään kiinnostusta tuotteeseen, joka voi olla taidetta tai sitten jotain muuta. Taide on siis kaikkea kulttuuriin liittyvää, ja jos ajatellaan sitä että ihmiset valitsevat itse sen, mitä he haluavat nähdä ja mistä he haluavat maksaa, niin sosiaalisen median kautta voi artisti itse näyttää mitä hän tuottaa. 

Uusien artistien kohdalla kyse on siitä, että miten osoittaa sen, että hän haluaa sekä osaa tehdä tuotetta, mitä kutsutaan taiteeksi? Eli miten saada itsensä esille jotta sen ensimmäisen esiintymisen saa merkitä kalenteriin. 

Nettimarkkinoinnin etu on siinä että sen avulla kaikki saavat saman volyymin, ja sen kautta voidaan tehdä tuotetta tunnetuksi hyvin tehokkaasti, sekä pienellä budjetilla mutta ongelma on siinä, että tuon markkinoinnin ovat monet muutkin löytäneet. Ja siksi omille kotisivuille pitäisi hankkia klikkauksia jollain tavalla. 

Tietenkään pelkät klikkaukset eivät riitä siihen, että nettisivujen kautta tuotteitaan markkinoivat tahot eivät saa tuotteestaan rahaa, jos ihmiset vain katsovat sivuja, ja sitten siirtyvät katselemaan uusia sivuja. Eli vain ostotapahtumat ratkaisevat sen, että saako yritys vastiketta markkinointiin sijoittamilleen rahavaroille. 

Nettimarkkinointia käsittelevät teesit julkaistiin jo silloin kauan sitten Internetin alkuaikoina, jolloin mobiililaitteet sekä myös sellaiset nykyaikaiset välineet kuten ADSL-liittymät olivat vasta mielikuvitus asteella. Vaikka nuo teesit ovat yli 20 vuotta vanhoja, niin ne ovat silti erittäin ajankohtaisia. Internet on loistava väline markkinoida uusia tuotteita sekä esimerkiksi artisteja, joiden tuote on puhtaasti immateriaalisia. 

Ja yleensä musiikin sekä esiintymisten kanssa kannattaa järjestäjän miettiä millaista yleisöä aiotaan tällä kertaa miellyttää. Eli yleisö tekee sen valinnan, että aikooko se ostaa lippuja tapahtumiin, ja jos artisti ei miellytä, niin silloin se aiheuttaa tappioita järjestäjille. Joten siksi artistin kannattaa olla esillä, koska tuntemattomia artisteja joiden tuotetta ei kukaan ole nähnyt ei varmaan kukaan tule tilaamaan esiintymään, koska kukaan ei halua riskeerata eli hankkia tuotetta mitä ei ole nähnyt. 


https://yle.fi/uutiset/3-11556952

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Piia Ristikankareen 35 vuotta sitten tapahtunut katoaminen on taas kerran julkisuudessa

Kuva: Nanna Särkkä / Yle, Mapcreator, OpenStreetMap Piia Ristikankareen (s. 18.12.1972) katoaminen 35 vuotta sitten ei jätä ihmisiä koskaan rauhaan. Ja tässä haluan sanoa, että murha tai henkirikos ei koskaan vanhene. Eli Piia Ristikankareen katoamista tutkitaan murhana, ainakin kunnes hänen ruumiinsa löytyy, ja kuolinsyy sitten saadaan selville. 7. Lokakuuta 1988 tuo 15 vuotias tyttö lähti kotoaan, eikä häntä koskaan sen jälkeen olla tavattu. Ja juuri tämä katoaminen on asia, mikä tekee tästäkin tapauksesta merkillisen.  https://yle.fi/a/74-20089138 Veljen lausunnon mukaan Piia Ristikankare paukautti oven kiinni perässään, ja sen jälkeen tuota nuorta tyttöä ei koskaan tavattu, elävänä eikä kuolleena. Ja taas kerran YLEn kotisivuilla on ollut tarina siitä, kuinka joku kalastaja oli lokakuussa 1988 nähnyt oudon veneen, kuullut loiskahduksen sekä sitten myöhemmin epäillyt tämän veneen liittyvän Piia Ristikankareen katoamiseen. Veneessä oli kalastajan mukaan ilmeisesti kolmesta neljä ihmi

Tieteen vääristelyn ja taiteellisen vapauden ero

Tieteen tehtävä on luoda tietoa, kun taas taiteen tehtävä on viihdyttää. Tieteen vääristely on taas se, että valheellista eli tekaistua tietoa esitetään totena. Eli romaanista tulee tieteen vääristelyä jos se esitetään totena.  Tieteen tehtävä ei ole olla moraalista, sen ei ole tarkoitus olla viihdyttävää eikä myöskään mitään poliittista agendaa tukevaa. Tieteen tehtävä on luoda tai tuoda ihmisten eteen oikeasti tutkittua tietoa, ja se miten sitten tuota tutkittua tietoa käytetään on tiedon käyttäjän asia. Miten tieto muuttuu tutkituksi sekä todistetuksi tiedoksi on oma prosessinsa, eli ensin esitetään hypoteesi, sitten asiaa tutkitaan, ja tuossa vaiheessa asiaa kutsutaan konjektuuriksi. Sen jälkeen kun asiaa on testattu lukuisin kokein, niin siitä tulee tutkittua ja varmennettua tietoa. Ja tämän jälkeen tutkittu ja varmennettu tieto saattaa kuitenkin muuttua siksi, että havaintovälineet sekä havaintojen analysoimiseen tarkoitetut välineet parantuvat.  Mutta sitten me välillä kohtaamme

Sama tukikohta, mikä kestää ydiniskun ei välttämättä kestä drone-iskua.

Miksi Ukrainan isku Toropetsin asevarikolle onnistui, vaikka tuon varikon piti kestää ydinaseen avulla tehty hyökkäys? Syy tähän löytyy dronen erilaisista kyvyistä verrattuna ydinaseeseen. Drone kykenee esimerkiksi lentämään tukikohdan sisään, jos se vain pystyy välttämään törmäykset sekä esimerkiksi potkurien vaurioitumisen. Samoin jos dronen potkurit ovat kehyksen sisällä, niin se voi liikkua maata pitkin kuin auto, ja sen takia tuollainen drone voi liikkua esimerkiksi tukikodan ilmastointikanavaa pitkin kohteeseensa. Samoin drone voidaan laskea maahan, ja sitten kun tukikohdan ovia availlaan, niin se voi lentää sisään avatusta ovesta.  Joten tuollaisten kykyjen takia drone voi tuhota kohteita, joita ydinaseet eivät kykene neutraloimaan. FPV (First Person View) eli VR laitteiden avulla ohjattava drone on erittäin tarkka väline. Joten jos ohjaaja vain kykenee säilyttämän yhteyden droneen, niin hän voi lentää sen hyvinkin ahtaasta aukosta sisään.  Jos drone pääsee esimerkiksi ammusvara