Ilmastosta sekä hysteriasta
Asioista pitää puhua, ja sen takia myös ilmastosta pitää voida keskustella, koska keskustelu kuuluu demokratiaan. Demokraattisesti valittu parlamentti on sitoutunut siihen, että myös sen sisällä on kuunneltava ihmisten tahtoa, mikä tarkoittaa edustuksellisessa demokratiassa oikeastaan sitä, että kansanedustajien enemmistö tekee lailliset päätökset, ja jos kansanedustajien enemmistö on jostain asiasta jotain mieltä, niin sitten siitä saattaa tulla vaikka laki. Ilmastosta kun keskustellaan, niin ollaan hyvin ikävässä tilanteessa.
Kaikki me tiedämme, että vain hiilidioksidipäästöjä vähentämällä voidaan ilmastoa muuttaa, sekä tietenkin estää pakolaistulvan muodostumista sitä kautta, että esimerkiksi laidunmaa muuttuu aavikoksi. Ja tässä sitten tullaan niihin kaikkein ikävimpiin asioihin, jotka koskettavat ihmisiä. Kyse nimittäin on siitä, että päästöjä voi vähentää helposti vaihtamalla kulkuväline polkupyörään tai sitten siirtymällä julkisten kulkuvälineiden käyttäjäksi, ja sitä kautta saadaan kyllä sitten aikaan hiilidioksidipäästöjen vähentämistä. Ja tämä sitten varmasti saa aikaan myös vastustusta, koska silloin ihmisten pitää ikään kuin luopua autosta, mikä on enemmän kuin kulkuväline, eli kyseessä on statussymboli, vapauden airut sekä paljon muuta.
Ja ennen se että ihmisellä ei ollut autoa merkitsi sitä, että hän oli ajanut vähintään humalassa. Mutta jos mietitään sitä, että esimerkiksi energian tuotannon sekä teollisuuden päästöjä pitäisi alentaa, niin tietenkin silloin voidaan ottaa älyteknologia käyttöön. Silloin asunnon lämpötila lasketaan esimerkiksi 15 celsius-asteeseen tai viileämmäksi, kun ihmisten eivät ole paikalla, jotta lämmityskustannuksia ja lämmityksessä käytettävän polttoaineen kulutusta saadaan laskettua.
Eli kun ihminen lähtee töihin, niin hän esimerkiksi painelee kännykässä olevan sovellukseen tiedon siitä, että hän on lähdössä töihin, ja jos järjestelmä sitten pääsee katsomaan työnantajan tietoja, niin silloin asunnon toimintaa ohjaava tietokone saa tiedon työajasta, sekä siitä, että onko tämä henkilö mahdollisesti työmatkalla useita päiviä, ja sitä mukaan järjestelmä säätää lämpötilaa. Samoin teollisuuden tuotanto salien lämpötilaa voidaan laskea, ja esimerkiksi hitsauksessa syntyvää lämpöä voidaan viedä mutkittelevan putken avulla ulos, jolloin tämä palokaasu samalla myös lämmittää toimitilaa.
Tuolloin tuuletusputkeen tehdään muutamia mutkia, tai niihin asennetaan lämmön keräys elementit voisi alentaa lämmityksessä käytettävää polttoainetta. Samoin koneiden tuottama hukkalämpö voidaan käyttää teollisuushallien lämmitykseen.
Tietenkin me ihmiset olemme suurin hiilidioksidin tuottaja. Ja hiilidioksidipäästöjä jostain syystä käytetään toisten ihmisten syyllistämiseen, koska tietenkin hiilidioksidia syntyy tarpeellisesta sekä tarpeettomasta. Kuitenkin esimerkiksi se, että maatilojen päästöjä verrataan lentoliikenteen päästöihin kuulostaa hieman lapselliselta. Kuitenkin jos ajatellaan esimerkiksi lannasta tulevan metaanikaasun tuotannon alentamista, niin lanta voidaan ottaa talteen säiliöön, missä on aktiivihiilisuodatin, mikä poistaa metaanin tehokkaasti.
Tai sitten metaania voidaan käyttää esimerkiksi tilan omaan sähköntuotantoon. Eli sitä voidaan polttaa tavallisessa polttimossa, jolloin, tai sitten polttokennossa mikä tuottaa kuitenkin hiilidioksidia. Tuo hiilidioksidi voidaan kuitenkin ohjata hiilisuodattimen läpi, mikä erottaa hiilen palokaasuista. Samoin polttokennojen palokaasut voidaan ohjata lämmönvaihto elementin läpi, mikä vähentää polttoaineen tarvetta.
Jos taas lentokoneissa aletaan käyttää vetyä, niin silloin ne eivät saastuta ollenkaan, ja maailman nopeimmat koelentokoneet käyttävät polttoaineenaan vetyä. Eli nestemäisen vedyn avulla voidaan RAMJET eli pakoputki moottoreiden ja SCRAMJET eli hypersoonisten patoputki moottoreiden tehoa nostaa, ja samoin kylmä nestemäinen vety jäähdyttää koneen runkoa, mikä aiheuttaa sen, että näiden koneiden huippunopeus alkaa olla noin Mach 10 luokkaa. Mutta vetyä voidaan polttaa myös tavallisissa turbiineissa.
Asioista pitää puhua, ja sen takia myös ilmastosta pitää voida keskustella, koska keskustelu kuuluu demokratiaan. Demokraattisesti valittu parlamentti on sitoutunut siihen, että myös sen sisällä on kuunneltava ihmisten tahtoa, mikä tarkoittaa edustuksellisessa demokratiassa oikeastaan sitä, että kansanedustajien enemmistö tekee lailliset päätökset, ja jos kansanedustajien enemmistö on jostain asiasta jotain mieltä, niin sitten siitä saattaa tulla vaikka laki. Ilmastosta kun keskustellaan, niin ollaan hyvin ikävässä tilanteessa.
Kaikki me tiedämme, että vain hiilidioksidipäästöjä vähentämällä voidaan ilmastoa muuttaa, sekä tietenkin estää pakolaistulvan muodostumista sitä kautta, että esimerkiksi laidunmaa muuttuu aavikoksi. Ja tässä sitten tullaan niihin kaikkein ikävimpiin asioihin, jotka koskettavat ihmisiä. Kyse nimittäin on siitä, että päästöjä voi vähentää helposti vaihtamalla kulkuväline polkupyörään tai sitten siirtymällä julkisten kulkuvälineiden käyttäjäksi, ja sitä kautta saadaan kyllä sitten aikaan hiilidioksidipäästöjen vähentämistä. Ja tämä sitten varmasti saa aikaan myös vastustusta, koska silloin ihmisten pitää ikään kuin luopua autosta, mikä on enemmän kuin kulkuväline, eli kyseessä on statussymboli, vapauden airut sekä paljon muuta.
Ja ennen se että ihmisellä ei ollut autoa merkitsi sitä, että hän oli ajanut vähintään humalassa. Mutta jos mietitään sitä, että esimerkiksi energian tuotannon sekä teollisuuden päästöjä pitäisi alentaa, niin tietenkin silloin voidaan ottaa älyteknologia käyttöön. Silloin asunnon lämpötila lasketaan esimerkiksi 15 celsius-asteeseen tai viileämmäksi, kun ihmisten eivät ole paikalla, jotta lämmityskustannuksia ja lämmityksessä käytettävän polttoaineen kulutusta saadaan laskettua.
Eli kun ihminen lähtee töihin, niin hän esimerkiksi painelee kännykässä olevan sovellukseen tiedon siitä, että hän on lähdössä töihin, ja jos järjestelmä sitten pääsee katsomaan työnantajan tietoja, niin silloin asunnon toimintaa ohjaava tietokone saa tiedon työajasta, sekä siitä, että onko tämä henkilö mahdollisesti työmatkalla useita päiviä, ja sitä mukaan järjestelmä säätää lämpötilaa. Samoin teollisuuden tuotanto salien lämpötilaa voidaan laskea, ja esimerkiksi hitsauksessa syntyvää lämpöä voidaan viedä mutkittelevan putken avulla ulos, jolloin tämä palokaasu samalla myös lämmittää toimitilaa.
Tuolloin tuuletusputkeen tehdään muutamia mutkia, tai niihin asennetaan lämmön keräys elementit voisi alentaa lämmityksessä käytettävää polttoainetta. Samoin koneiden tuottama hukkalämpö voidaan käyttää teollisuushallien lämmitykseen.
Tietenkin me ihmiset olemme suurin hiilidioksidin tuottaja. Ja hiilidioksidipäästöjä jostain syystä käytetään toisten ihmisten syyllistämiseen, koska tietenkin hiilidioksidia syntyy tarpeellisesta sekä tarpeettomasta. Kuitenkin esimerkiksi se, että maatilojen päästöjä verrataan lentoliikenteen päästöihin kuulostaa hieman lapselliselta. Kuitenkin jos ajatellaan esimerkiksi lannasta tulevan metaanikaasun tuotannon alentamista, niin lanta voidaan ottaa talteen säiliöön, missä on aktiivihiilisuodatin, mikä poistaa metaanin tehokkaasti.
Tai sitten metaania voidaan käyttää esimerkiksi tilan omaan sähköntuotantoon. Eli sitä voidaan polttaa tavallisessa polttimossa, jolloin, tai sitten polttokennossa mikä tuottaa kuitenkin hiilidioksidia. Tuo hiilidioksidi voidaan kuitenkin ohjata hiilisuodattimen läpi, mikä erottaa hiilen palokaasuista. Samoin polttokennojen palokaasut voidaan ohjata lämmönvaihto elementin läpi, mikä vähentää polttoaineen tarvetta.
Jos taas lentokoneissa aletaan käyttää vetyä, niin silloin ne eivät saastuta ollenkaan, ja maailman nopeimmat koelentokoneet käyttävät polttoaineenaan vetyä. Eli nestemäisen vedyn avulla voidaan RAMJET eli pakoputki moottoreiden ja SCRAMJET eli hypersoonisten patoputki moottoreiden tehoa nostaa, ja samoin kylmä nestemäinen vety jäähdyttää koneen runkoa, mikä aiheuttaa sen, että näiden koneiden huippunopeus alkaa olla noin Mach 10 luokkaa. Mutta vetyä voidaan polttaa myös tavallisissa turbiineissa.
Kommentit
Lähetä kommentti