https://hakukoneoptimointi.home.blog/
Aloitan varmaan liian usein kirjoituksen tietyllä fraasilla, joten tässä aion käyttää sanoja muita sanoja "kun puhutaan". Nimittäin jokaisen kotisivuston tarkoitus on olla toimiva kokonaisuus, joten sen takia kannattaa aina miettiä hyvin tarkasti sitä, mitä sivuille oikeasti kannattaa laittaa, ja mitä niistä kannattaa jättää pois. Jos sivusto pitää sisällään aineistoa, mikä ei ole käyttäjälle mieleen, niin silloin hän siirtyy hyvin nopeasti toiselle sivustolle.
Tämä koskee nimenomaan sellaisia sivuja, joiden kautta esitellään harrasteita tai käydään kauppaa. Noiden sivustojen avulla venekerhot saavat lisää jäseniä sekä kaupat hankkivat asiakkaita. Nämä sivustot eivät ole mitään uutissivuja, joista etsitään tietoa maailman politiikasta tai vaaleista. Joten jos niiden sisältö ei miellytä, niin silloin varmasti käyttäjä ei vaivaudu lukemaa tekstiä sen pidemmälle.
Tai jos tuo teksti on jotenkin uhkaavaa, niin hän saattaa sitten soittaa poliisille tai tehdä rikosilmoituksen noista sivuista. Mutta jos sivusto antaa huonon kuvan siitä, mitä se markkinoi, niin silloin esimerkiksi veneilyä harrastava henkilö varmasti etsii laituripaikan muualta.
Kuitenkin kaupankäynnin kannalta tärkeää olisi se, että sivusto olisi sellainen, että se houkuttelee ostamaan tuotteita netistä tai sitten käymään kaupassa katselemassa sekä ostamassa tuotteita, joita kauppa myy. Samoin jos sivuston tarkoitus on markkinoida tekijänsä osaamista, niin sen pitäisi näyttää siltä, että niiden kautta voi tuohon henkilöön ottaa yhteyttä ilman, että yhteyden ottajan tarvitsee pelätä esimerkiksi maineensa tai muiden negatiivisesti myyntiin vaikuttavien asioiden takia.
Eli jos kyseessä on esimerkiksi harrasteeksi pidetty kotisivusto, niin silloin ei varmaan tarvita mitään verkkokauppaa, vaikka sellainen tietenkin olisi hieno asia jollain kaupallisella sivulla. Mutta jos sitten tarkoitus on pitää sellaisia sivuja, joiden tarkoitus on esimerkiksi esitellä omia kotisivujen tekoa koskevia taitoja kuten vaikkapa koodaamiseen liittyvää osaamista, niin silloin voisi verkkokaupan pohjalle luoda kontaktin ottamista varten sivun, jolla itseen voisi ottaa yhteyttä.
Se mikä nimittäin välillä häiritsee oikeasti on sellainen asia, että esimerkiksi kontakti-lomakkeet täyttyvät sellaisista kommenteista, mitä varmaan kukaan ei voi lukea masentumatta. Eli joidenkin nerojen mielestä tällainen kontakti-laatikko on sellainen kohta ruudulla, jota voidaan käyttää vaikkapa toisen haukkumiseen. Mutta toisaalta jos taas pidetään kaupallisia kotisivuja, niin silloin niiden toiminta on tietenkin yhtiön tuloksen kannalta äärimmäisen tärkeä asia.
Joten sen takia oman kotisivun tai verkkokaupan saamaa palautetta kannattaa seurata. Samoin jos joku kuva tai muu komponentti saa aikaan huomautuksia esimerkiksi rasismista tai jostain muusta asiasta, niin silloin niiden sisältöön kannattaa kiinnittää enemmän huomiota. Jos nimittäin käy niin ikävästi, että sivulla on komponentteja, jotka ovat niin sanottuja kiellettyjä asioita, niin silloin oma sivusto putoaa hyvin nopeasti pois erilaisilta "page ranking"-listoilta, ja sen jälkeen edessä on usein niiden sivujen päivittäminen sekä uuden domainin hankkiminen.
Se sitten tietenkin maksaa rahaa sekä ikään kuin pakottaa aloittamaan uudelleen sivun "page-rank"-aseman uudelleen rakentamisen, koska jos uuden domainin hankinta on edessä, niin silloin kaikki liikenne pitää ensin saada ohjautumaan uuteen domainiin. Jotta noille sivuille saadaan yhteys. Samoin kaikki sivuston linkit pitää tietenkin päivittää sellaisiksi, että niillä saadaan luotua yhteys sivuston sivujen välillä.
Tuon jälkeen tietenkin pitää sivustolle saada klikkauksia, jotta niiden arvo hakukoneiden listauksissa nousee, sekä tietenkin asiakkaiden sekä liidien pitää löytää sivusto uudelleen. Mutta ongelmia tulee aina jos kotisivuston linkit tai verkkokaupan yhteydet eivät toimi. Jos ihmiset eivät saa haluamaansa muutamassa sekunnissa, niin silloin he siirtyvät johonkin muualle, ja katkeileva sekä hidas yhteys ei houkuttele antamaan mitään tärkeitä tietoja mihinkään lomakkeeseen. Joten sen takia myös fyysisiin seikkoihin, kuten esimerkiksi palvelimen latausnopeuteen pitää kiinnittää huomiota.
Kotisivusto vaatii jatkuvaa seuraamista, eli jos hakkerit pääsevät tekemään muutoksia linkkeihin, tai jostain syystä yhteys tietokannan sekä käyttöliittymän välillä ei toimi, niin silloin käy helposti niin, että asiakkaat valitsevat toisen toimittajan tuotteille, joita he etsivät. Ja sen takia kotisivut vaativat muutakin ylläpitoa kuin vain SEO-listojen sekä palkkien tuijottelua. Jos sivuston toiminta muuttuu radikaalilla tavalla sellaiseksi, että niiden käyttömukavuus sekä turvallisuus vaarantuvat. Mikäli käyttäjä kokee sivujen olevan epämukavia tai muuten sellaisia, että niiden käyttö on vaarallista, niin silloin ei kauppaa synny. Joten jos sivujen käyttö on nykivää, niin asiakas saattaa pelätä, että tuotetta ei tule, varsinkin jos näitä katkoja tapahtuu maksun yhteydessä.
Aloitan varmaan liian usein kirjoituksen tietyllä fraasilla, joten tässä aion käyttää sanoja muita sanoja "kun puhutaan". Nimittäin jokaisen kotisivuston tarkoitus on olla toimiva kokonaisuus, joten sen takia kannattaa aina miettiä hyvin tarkasti sitä, mitä sivuille oikeasti kannattaa laittaa, ja mitä niistä kannattaa jättää pois. Jos sivusto pitää sisällään aineistoa, mikä ei ole käyttäjälle mieleen, niin silloin hän siirtyy hyvin nopeasti toiselle sivustolle.
Tämä koskee nimenomaan sellaisia sivuja, joiden kautta esitellään harrasteita tai käydään kauppaa. Noiden sivustojen avulla venekerhot saavat lisää jäseniä sekä kaupat hankkivat asiakkaita. Nämä sivustot eivät ole mitään uutissivuja, joista etsitään tietoa maailman politiikasta tai vaaleista. Joten jos niiden sisältö ei miellytä, niin silloin varmasti käyttäjä ei vaivaudu lukemaa tekstiä sen pidemmälle.
Tai jos tuo teksti on jotenkin uhkaavaa, niin hän saattaa sitten soittaa poliisille tai tehdä rikosilmoituksen noista sivuista. Mutta jos sivusto antaa huonon kuvan siitä, mitä se markkinoi, niin silloin esimerkiksi veneilyä harrastava henkilö varmasti etsii laituripaikan muualta.
Kuitenkin kaupankäynnin kannalta tärkeää olisi se, että sivusto olisi sellainen, että se houkuttelee ostamaan tuotteita netistä tai sitten käymään kaupassa katselemassa sekä ostamassa tuotteita, joita kauppa myy. Samoin jos sivuston tarkoitus on markkinoida tekijänsä osaamista, niin sen pitäisi näyttää siltä, että niiden kautta voi tuohon henkilöön ottaa yhteyttä ilman, että yhteyden ottajan tarvitsee pelätä esimerkiksi maineensa tai muiden negatiivisesti myyntiin vaikuttavien asioiden takia.
Eli jos kyseessä on esimerkiksi harrasteeksi pidetty kotisivusto, niin silloin ei varmaan tarvita mitään verkkokauppaa, vaikka sellainen tietenkin olisi hieno asia jollain kaupallisella sivulla. Mutta jos sitten tarkoitus on pitää sellaisia sivuja, joiden tarkoitus on esimerkiksi esitellä omia kotisivujen tekoa koskevia taitoja kuten vaikkapa koodaamiseen liittyvää osaamista, niin silloin voisi verkkokaupan pohjalle luoda kontaktin ottamista varten sivun, jolla itseen voisi ottaa yhteyttä.
Se mikä nimittäin välillä häiritsee oikeasti on sellainen asia, että esimerkiksi kontakti-lomakkeet täyttyvät sellaisista kommenteista, mitä varmaan kukaan ei voi lukea masentumatta. Eli joidenkin nerojen mielestä tällainen kontakti-laatikko on sellainen kohta ruudulla, jota voidaan käyttää vaikkapa toisen haukkumiseen. Mutta toisaalta jos taas pidetään kaupallisia kotisivuja, niin silloin niiden toiminta on tietenkin yhtiön tuloksen kannalta äärimmäisen tärkeä asia.
Joten sen takia oman kotisivun tai verkkokaupan saamaa palautetta kannattaa seurata. Samoin jos joku kuva tai muu komponentti saa aikaan huomautuksia esimerkiksi rasismista tai jostain muusta asiasta, niin silloin niiden sisältöön kannattaa kiinnittää enemmän huomiota. Jos nimittäin käy niin ikävästi, että sivulla on komponentteja, jotka ovat niin sanottuja kiellettyjä asioita, niin silloin oma sivusto putoaa hyvin nopeasti pois erilaisilta "page ranking"-listoilta, ja sen jälkeen edessä on usein niiden sivujen päivittäminen sekä uuden domainin hankkiminen.
Se sitten tietenkin maksaa rahaa sekä ikään kuin pakottaa aloittamaan uudelleen sivun "page-rank"-aseman uudelleen rakentamisen, koska jos uuden domainin hankinta on edessä, niin silloin kaikki liikenne pitää ensin saada ohjautumaan uuteen domainiin. Jotta noille sivuille saadaan yhteys. Samoin kaikki sivuston linkit pitää tietenkin päivittää sellaisiksi, että niillä saadaan luotua yhteys sivuston sivujen välillä.
Tuon jälkeen tietenkin pitää sivustolle saada klikkauksia, jotta niiden arvo hakukoneiden listauksissa nousee, sekä tietenkin asiakkaiden sekä liidien pitää löytää sivusto uudelleen. Mutta ongelmia tulee aina jos kotisivuston linkit tai verkkokaupan yhteydet eivät toimi. Jos ihmiset eivät saa haluamaansa muutamassa sekunnissa, niin silloin he siirtyvät johonkin muualle, ja katkeileva sekä hidas yhteys ei houkuttele antamaan mitään tärkeitä tietoja mihinkään lomakkeeseen. Joten sen takia myös fyysisiin seikkoihin, kuten esimerkiksi palvelimen latausnopeuteen pitää kiinnittää huomiota.
Kotisivusto vaatii jatkuvaa seuraamista, eli jos hakkerit pääsevät tekemään muutoksia linkkeihin, tai jostain syystä yhteys tietokannan sekä käyttöliittymän välillä ei toimi, niin silloin käy helposti niin, että asiakkaat valitsevat toisen toimittajan tuotteille, joita he etsivät. Ja sen takia kotisivut vaativat muutakin ylläpitoa kuin vain SEO-listojen sekä palkkien tuijottelua. Jos sivuston toiminta muuttuu radikaalilla tavalla sellaiseksi, että niiden käyttömukavuus sekä turvallisuus vaarantuvat. Mikäli käyttäjä kokee sivujen olevan epämukavia tai muuten sellaisia, että niiden käyttö on vaarallista, niin silloin ei kauppaa synny. Joten jos sivujen käyttö on nykivää, niin asiakas saattaa pelätä, että tuotetta ei tule, varsinkin jos näitä katkoja tapahtuu maksun yhteydessä.
Kommentit
Lähetä kommentti