Siirry pääsisältöön

Jos ihmiset eivät noudata suosituksia vapaaehtoisesti, niin silloin pitää ottaa pakkokeinot käyttöön.




Jos ihmiset eivät noudata suosituksia vapaaehtoisesti, niin silloin pitää ottaa pakkokeinot käyttöön. 

Tämä on asia mikä on pakko tehdä, jos halutaan rajoittaa epidemian etenemistä, ja silloin pitää muistaa se, että paikat missä ihmiset ovat lähellä toisiaan eli ravintolat sekä kirkot ovat sellaisia, missä virus leviää helposti. Eli paras mahdollinen tapa saada virus on täyttää huone ihmisillä, ja sitten pitää heitä siellä muutamia tunteja. Silloin mahdollisimman moni saa tartunnan, jos sisään sattuu kävelemään henkilö, jolla on koronavirus.

Kun ihmishengistä on kyse, niin silloin pitää ihmisten vain kyetä venymään, tai sitten vaihtoehto on lähteä leikkimään omalla sekä muiden elämällä, eli tässä vaiheessa voidaan sanoa, että tietenkin aina on olemassa ihmisiä, jotka eivät suuresti muista välitä. Kuitenkin leikki elämällä osoittaa vastuuttomuutta, ja jos ihmiset eivät noudata suosituksia, niin silloin pitää ottaa pakko käyttöön.

Vanhempien tulisi valvoa, että heidän jälkikasvunsa myös osallistuu etänä tapahtuvaan lähiopetukseen. Eli lähtökohtaisesti karanteeni ei ole mikään loma koulusta. Vaan silloin on koulutyöhön osallistuttava kuten on määrätty. Eikä esimerkiksi oppilaiden lähettämiin viesteihin tarvitse yöllä vastata, vaan työtiloja voidaan säätää niin, että viestit eivät välity tietyn ajan ulkopuolella.

Opiskelijat ovat siirtyneet etänä tapahtuvaan koulunkäyntiin, mikä on samanlainen asia kuin etätyö, eli onnistuessaan tämä asia olisi maailman upein keksintö. Mutta jotkut nuoret vain ovat käsittäneet niin, että tämä aika, minkä he ovat viettäneet kotona on oikeastaan lomaa, ja siksi kouluun ei olla pidetty mitään yhteyttä. Eli etäkoulu on siis koulunkäyntiä, eikä lomaa, ja vanhempien tulisi valvoa sitä, että koulua käydään ruudun ääressä, ja vaikka pelaaminen olisi kuinka mukavaa, niin silloin tällöin koneella pitäisi tehdä jotain muuta kuin vain pelata.

Miten oppilas joka ei ole ollut yhteydessä kouluun ylipäätään on koulua käynyt? Nimittäin jos koulupäivä kuluu kaikkea muuta kuin opettajan antamia tehtäviä tehden, niin silloin myöskään lähiopetuksella ei ole silloin mitään vaikutusta oppimiseen. Etäkoulua vastustetaan usein siksi, että se lisää oppilaiden sekä opettajien taakkaa.

Yksi mainittu syy tähän on se, että opettajat saavat viestejä pitkin yötä, mikä ei ole kovin mukavaa. Toki noihin työtiloihin voi laittaa viestin, että etäkoulu on tiettyyn aikaan, ja silloin opettaja vastaa viesteihin. Ja jos viesti lähetetään tuon ajan ulkopuolella, niin silloin opettaja vastaa seuraavana päivänä, ja voihan noihin koodeihin tehdä sellaisen muutoksen, että viesti odottaa seuraavaa päivää. Eli niihin ei tarvitse vastata, jos ne tulevat joskus yöaikaan.

Jos lähdetään siitä, että karanteeni on asia mikä pitää ihmiset neljän seinän sisällä, niin silloin tietenkin myös perheiden sisäiset ristiriidat alkavat korostua. Sen takia uskoisin että esimerkiksi perheneuvojilla sekä koulupsykologeilla  on tämän jälkeen töitä, koska saattaa olla niin, että näitä asioita, mitä karanteenissa tapahtui joudutaan käsittelemään ehkä sekä perheneuvolassa että koulujen oppilashuoltoryhmissä.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Piia Ristikankareen 35 vuotta sitten tapahtunut katoaminen on taas kerran julkisuudessa

Kuva: Nanna Särkkä / Yle, Mapcreator, OpenStreetMap Piia Ristikankareen (s. 18.12.1972) katoaminen 35 vuotta sitten ei jätä ihmisiä koskaan rauhaan. Ja tässä haluan sanoa, että murha tai henkirikos ei koskaan vanhene. Eli Piia Ristikankareen katoamista tutkitaan murhana, ainakin kunnes hänen ruumiinsa löytyy, ja kuolinsyy sitten saadaan selville. 7. Lokakuuta 1988 tuo 15 vuotias tyttö lähti kotoaan, eikä häntä koskaan sen jälkeen olla tavattu. Ja juuri tämä katoaminen on asia, mikä tekee tästäkin tapauksesta merkillisen.  https://yle.fi/a/74-20089138 Veljen lausunnon mukaan Piia Ristikankare paukautti oven kiinni perässään, ja sen jälkeen tuota nuorta tyttöä ei koskaan tavattu, elävänä eikä kuolleena. Ja taas kerran YLEn kotisivuilla on ollut tarina siitä, kuinka joku kalastaja oli lokakuussa 1988 nähnyt oudon veneen, kuullut loiskahduksen sekä sitten myöhemmin epäillyt tämän veneen liittyvän Piia Ristikankareen katoamiseen. Veneessä oli kalastajan mukaan ilmeisesti kolmesta neljä ...

Miksi Venäjä lähettää miehiä varmaan kuolemaan?

Yllä: Kommandopipo luo kasvottomuutta, ja henkilöllisyyden peittäminen on tietenkin joillekin lupa kaikkeen. Sen turvin voidaan tehdä rikoksia sekä simputtaa alaisia. Samalla tietenkin kommandopipon avulla sotilaan persoonallisuus saadaan poistettua, mikä tekee simputtamisesta sekä alaisten uhraamisesta helpompaa. Eikä kukaan myöskään näe sitä, jos miehet vaihtuvat joka kuvassa. Eli suuret tappiot voidaan peittää kätkemällä sotilaiden henkilöllisyys.  Miten tehdään omien miesten surmaamisesta helppoa? Peitetään miesten kasvot sekä väitetään heitä rikollisiksi. Tuolloin tietenkin rikosten lajit voidaan unohtaa mainita. Eli onko esimerkiksi Venäjän vangeista kootuissa osastoissa oikeasti väkivaltarikollisia vai onko mukana myös esimerkiksi Putinin vastustajia. Väkivaltarikollisten esitteleminen tekee tietenkin noiden miesten uhraamisesta helpompaa. Kun komentaja ajattelee lähettävänsä pahoja ihmisiä kuolemaan, niin se auttaa tukahduttamaan omantunnon.  Muutama päivä sitten oli I...

Tieteen vääristelyn ja taiteellisen vapauden ero

Tieteen tehtävä on luoda tietoa, kun taas taiteen tehtävä on viihdyttää. Tieteen vääristely on taas se, että valheellista eli tekaistua tietoa esitetään totena. Eli romaanista tulee tieteen vääristelyä jos se esitetään totena.  Tieteen tehtävä ei ole olla moraalista, sen ei ole tarkoitus olla viihdyttävää eikä myöskään mitään poliittista agendaa tukevaa. Tieteen tehtävä on luoda tai tuoda ihmisten eteen oikeasti tutkittua tietoa, ja se miten sitten tuota tutkittua tietoa käytetään on tiedon käyttäjän asia. Miten tieto muuttuu tutkituksi sekä todistetuksi tiedoksi on oma prosessinsa, eli ensin esitetään hypoteesi, sitten asiaa tutkitaan, ja tuossa vaiheessa asiaa kutsutaan konjektuuriksi. Sen jälkeen kun asiaa on testattu lukuisin kokein, niin siitä tulee tutkittua ja varmennettua tietoa. Ja tämän jälkeen tutkittu ja varmennettu tieto saattaa kuitenkin muuttua siksi, että havaintovälineet sekä havaintojen analysoimiseen tarkoitetut välineet parantuvat.  Mutta sitten me välillä ...